• Welcome to Tamil Brahmins forums.

    You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our Free Brahmin Community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today!

    If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us.

A poem a day to keep all agonies away!

# 2. SILVER COINS.

Suppose I present you with a bagful of silver coins everyday, what will you do? The coins I give you are different . You may spend them to your heart's delight but you can not save them nor can you transfer them to the next day's account. Either you use them or lose them - as the unspent money will disappear into thin air!

What will you under these circumstances?

You will be careful to spend each coin well and intelligently, in getting the things you cherish most. You won't want to waste the coins or lose them for ever!

God gives each and every one of us, everyday, a wonderful bag containing 86,400 precious seconds. We can spend them but we can neither transfer them nor save them. Time wasted is lost for ever!

Yet how many seconds, minutes and hours we just waste everyday! We are extremely careful not to waste even one rupee but we never bother about the 1000s of seconds we waste just like that!

If we imagine a silver coin rolling away from our collection every time we waste a second, we will realize the value of time and use it wisely.
 
Last edited:
#104. முடியாததில்லை.


நூதன நோயால் துன்புற்ற மகனின்
வேதனை தாள இயலாத தந்தை,
வியாதிக்கு ஒரு மருந்தைக் கேட்டு
வியப்பிலே ஆழ்ந்து போய்விட்டான்.

மனிதனின் மண்டை ஓடு ஒன்றிலே,
மழை நீரும், நாகப் பாம்பின் விஷமும்,
சுவாதி நட்சத்திரத்தின் உச்சத்தில்
சேகரித்துக் கொடுக்க வேண்டுமாம்!

யாரால் செய்ய இயலும் இவைகள்,
பாரில் அந்தப் பரந்தாமனைத் தவிர?
“சிறுவனைக் காக்க நீதான் எனக்கு
ஒரு வழி காட்ட வேண்டும் ஐயனே!”

மறுநாள் காலையில் உச்சத்தை
சுவாதி நட்சத்திரம் அடையுமாம்.
மற்றவற்றுக்கும் அந்த மாலவனே
சுலப வழிகளைக் காட்ட வேண்டும்!

காலையிலே பிரார்த்தனைகளுடன்
சென்றவன் கண்டான் மண்டையோடு;
காலத்துக்குத் தேடினாலுமே எளிதில்
சென்ற இடத்தில் கிடைக்காத ஒன்று!

மேலும் பிரார்த்திக்கையில் அங்கே
மழை பெய்யத் தொடங்கியது பாரீர்!
“தேவை இன்னும் ஒன்றே ஒன்றுதான்;
தேவன் அதுவும் எனக்கு அருளுவான்!”

மழையில் நனைய வெளியே வந்தது
மண்டூகம் ஒன்று, சப்தமிட்டபடியே.
பாம்பு அதைக் கவ்வ முயன்றபோது,
பாம்பிடம் மாட்டாது, தாவியது தவளை.

விஷம் விழுந்தது, மண்டை ஓட்டில்
விழுந்து கொண்டிருந்த மழை நீரிலே!
“இறைவா! உன் கருணையே கருணை!”
இறையருளால் சிறு மகன் பிழைத்தான்.

முடியுமா, நடக்குமா என்றெல்லாம்,
மனத்தைக் குழப்பிக் கொள்ளற்க!
முயற்சி, நம்பிக்கை ஒன்றானால்,
முடியாதது எது? நடக்காதது எது ?

வாழ்க வளமுடன்,
விசாலாக்ஷி ரமணி.
 
[FONT=comic sans ms,sans-serif]# 104. Nothing is impossible for God.
[/FONT]

[FONT=comic sans ms,sans-serif]
A man's son suffered from a strange disease. The only medicine was the rain water and cobra poison collected in a human skull when the star Swathi was at its uchcham.

The man had staunch faith in God and prayed to Him. The next morning the star swathi would be at its uchcham. He set out to the woods and found a human skull - something which is very weird and rare to locate !

It stared raining. A frog came out to play in the rain and a cobra tried to catch it. The frog escaped but the venom of the snake fell in the skull in which the rain water was falling.

God was truly great. He had fulfilled all the four difficult conditions! The man thanked His grace and rushed home to his son. The medicine saved his son's life.

Never doubt the immense power of God. Nothing is impossible for Him. With an unshakable faith and a sincere effort from our side we can achieve the nearly impossible miracles also.
[/FONT]
 
# 3. THE GREATNESS OF MEN.


The heights by great men reached and kept are of three different types.

Those who are born great, those who acquire greatness and those who have greatness thrust upon them.

The first type of great men are lucky enough to be born in great families. They need not struggle much to retain their greatness.

The second type struggle hard, overcome several hardships and attain an enviable height by their own efforts.

The third type are neither born in great families nor do they struggle much to come up in life. Fate also known as Good Fortune makes them great in life.

The first and the third type of greatness may vanish and disappear but never the second type achieved by one's hard work.
 
#105. இறை பக்தி.


கனவான் வீட்டில் பூஜை செய்தவர்,
காரியமாக வெளியூர் சென்றார்.

பூஜையை நிறுத்தக் கூடாது என்று
பூஜையை மகனிடம் ஒப்படைத்தார்.

தினமும் தவறாமல் இறைவனுக்குத்
திருஅமுது செய்விக்கச் சொன்னார்.

சிறுவன் திருஅமுதை வைத்துவிட்டு,
பொறுமையாக அங்கே காத்திருந்தான்.

இறைவன் இறங்கி வரவுமில்லை!
இறைவன் அதை உண்ணவுமில்லை!

எத்தனை நேரம் இருந்தாலும்,
எதுவுமே அங்கு நடக்கவில்லை.

“தந்தையார் அளித்தால் உண்கின்றீர்;
நான் செய்த பிழை என்ன கூறும்” என

விம்மி விம்மி அவன் அழுது புரளவே,
நிம்மதி இழந்தார் நம் இறைவனும்

மனித உருவில் இறங்கி வந்து,
மனிதக் குழந்தைக்காக உண்டார்.

“பிரசாதம் எங்கே?” என வீட்டார் கேட்க,
“பிரசாதம் இறைவன் புசித்துவிட்டார்!”

சிறுவனுக்கு இரங்கிய இறை பெரிதா?
இறை பக்தியால் சிறுவன் பெரியவனா?

விடையினை நீங்களே கூறுங்கள்!
விடை எனக்கு எட்டவேயில்லை!

வாழ்க வளமுடன்,
விசாலாக்ஷி ரமணி.




 
[FONT=comic sans ms,sans-serif]# 105. Faith in God.
[/FONT]

[FONT=comic sans ms,sans-serif]
A pujari who did puja in a rich man's house had to go out of his village for a few days. He did not want to stop the daily puja. So his young son was entrusted with the daily puja.

The boy offered neivedhyam but the God did not eat.
God never came to eat the offerings. He waited for a long time. Finally he lost his patience and started crying, thinking that the God was angry with him and refused to eat food being offered by him.

Finally the God took up a human form and ate the neivedhyam. People were wonder struck by the bakthi and unshakable faith of the little boy.
[/FONT]
 
Last edited:
# 4. INTELLECT VS HUMANISM.




Dry intellect does good to no one! The knowledge obtained from the various experiences is the real useful intelligence. It is very easy to preach but it is very difficult to enact our preachings.

A very highly educated person becomes very proud, due to his academic achievements. But a humanitarian becomes humbler and kinder as the days roll by.

The intellectual goes out of his way to prove his worth by taking part in debates, discussions, interviews and competitions. The humanitarian goes out of his way to find fresh opportunities to serve the others.

An intellectual finds it hard to discover the secrets leading to self realization. But the humanitarian is slowly and steadily led to Atma Anubhavam by his selfless service. The intellectual wants to prove everything using the theories he knows. The humanitarian gains the same knowledge more easily by his experiences.

Knowledge becomes a burden to the intellectual. Life is a happy song for the humanitarian. The intellectual yearns for awards, rewards and recognitions. The humanitarian develops Vivekam and Vairaagyam through his selfless service.

Intellect can be compared to the bright and hot Sun while the humanism can be compared to the cool and pleasing moon. We need both the Sun and the moon.

If the intellect and humanism are combined in one person, what more can we ask for?
 
Last edited:
#106. சுயேச்சையா?


“நாம் நினைப்பது ஒன்று;
நமக்கு நடப்பது ஒன்று!
நம்மை ஆட்டிப்படைப்பது
நம்முடைய சுயேச்சையா?

இருக்குமிடம் தெரியாத
இறைவனின் இச்சையா?
குருநாதரிடம் கேட்போம்;
கூடிச் செல்வோம் வாரீர்!”

“முளையில் கட்டப்பட்டு
மேய்கின்ற ஒரு பசுவுக்கு,
சுயேச்சை எத்தனையோ,
சுயேச்சை அத்தனையே

இறைவன் தந்துள்ளான்,
இங்கே ஒவ்வொருவருக்கும்.
கட்டும் கயிற்றின் நீளமே
காணும் பசுவின் சுயேச்சை!

முளை அடித்த இடமோ,
முதல்வனின் இச்சையே!
இச்சையும், சுயேச்சையும்
இணைந்துள்ளதை அறிவீர்!”

வாழ்க வளமுடன்,
விசாலாக்ஷி ரமணி.
 
[FONT=comic sans ms,sans-serif]# 106. Dependent or independent?
[/FONT]

[FONT=comic sans ms,sans-serif]
This short poem discusses whether man is dependent on God or independent.

At times we feel that we have a number of choices and assume that we have plenty of independence. At other times we feel we are forced to go the way some invisible force is pushing us to go.


Let us go to our guru and get this concept cleared.


The Guru says," We have as much as independence as a cow tied to a post. The length of the rope is the amount of independence we are given by God. But the location of the post is God's choice. So we depend on God as to where we are born and live but in that place we have limited independence to do or not do certain things."
[/FONT]
 
# 5. STRAIGHT- FORWARDNESS AND TRUTHFULNESS.



Straight - forwardness implies the uniformity of our thoughts, words and actions. Our actions and words in front of a person and behind his back should not differ in any way.

We must speak our genuine thoughts and we must act according to our genuine words. The thoughts and words must not contradict so also our words and actions must not disagree. If we think and speak differently our words get defiled. If we talk and act differently, our actions get defiled.

One should always be true to himself. If it is certain that a truth revealed is sure to hurt some one, then we are allowed to speak a harmless 'white-lie' to defuse the situation.

When a person's thoughts, words and actions differ he will tend to become a split personality - truthful neither to himself nor to the others around him.
 
#107. நாரதரின் நரகம்.


நாரதர் ஒரு நாள் தன் துடுக்குத்தனத்தால்
நாராயணனையும் கோபமூட்டிவிட்டார்.

சாந்த ஸ்வரூபியான இறைவனும்,
சாந்தம் கலைந்து முனியைச் சபித்தார்,

“நரகத்தில் நீ விழுந்து புரள்வாய்”என்று!
நாரணன் வாக்குப் பொய்யாகலாகுமா?

இடியுண்ட நாகம்போல நடுங்கினாலும்,
இறைவனிடம் கேட்டார் “எது நரகம்?”

நாராயணனும், நிலத்தில் மண்மீது
சீரான வரைபடம் ஒன்றை வரைந்தார்.

பிரபஞ்சம் முழுவதும் அங்கே அழகிய
பிரசித்தி பெற்ற படமாக உருவானது.

நரகத்தைச் சுட்டிக் காட்டிய இறைவன்,
‘நரகம்’ எனப் பெயரையும் எழுதினான்.

“இதுவா நரகம்? இதுதானே நரகம்?
இப்போதே நான் அதில் புரள்கின்றேன்!”

மண்ணில் வரைந்த படத்தில் உள்ள
மண் நரகத்தில் புரண்டார் முனிவர்.

“ஏய்க்கின்றீர் நீர்! இதுவா நரகம்?
துய்க்க வேண்டும் தண்டனையை!”

“தாங்களே வரைந்தீர்கள் பிரபஞ்சத்தை!
தாங்களே நரகத்தையும் வரைந்துவிட்டு,

தாங்களே அதன் பெயரையும் எழுதினீர்!
தங்கள் வாக்குப் பொய்யாகலாகுமா ஐயனே?”

நாரணனுக்கே நகைப்பு வந்துவிட்டது.
நாரதரை தண்டிப்பதும் கூடக் கடினமே!

வாழ்க வளமுடன்,
விசாலாக்ஷி ரமணி.
 
# 107. nAradA's narakam.



nAradA can at times be really trying other people's patience - with his naughty behaviour. On one such occasion Lord NArAyanA lost His temper and cursed nAradA to tossed into the Hell.

nAradA was shivering with fear since Lord's words cannot go in waste. He would have to face the narakam. He told the Lord
,"I have never been to narakam. Swami please kindly show me where it is located"

Lord drew a picture of the Universe on the ground in front of Him and showed where narakam was located. nAradA asked him to pin point the place. Lord wrote the name narakam on its location in the map.

nAradA exclaimed,"So this is narakam. This is the narakam where I am to be tossed." He tossed himself on that spot and rolled as if in pain.

Lord told nAradA, You are trying to cheat me and escape the punishment. This is not narakam. This is only a map"

nAradA told the Lord, "Your words can never become asathyam. You drew the map and labeled this spot as narakam. So it has become narakam already. I too have exhausted my punishment in Narakm."

Lord forgot his anger and burst out laughing - since it is was very difficult even to punish nAradA.
 
# 6. THE HEAVEN AND THE HELL.



Do you know how the Heaven differs from the Hell ? The Heaven and Hell differ only due the differences among souls occupying them.

When a person visited the Heaven and the Hell, he found that they were very much similar. All the souls living there had long heavy wooden spoons tied to their hands - limiting their movements. They can not bend their hands at the elbows and so none of them could not eat food!

The souls in the Hell looked famished and grumpy while those in the Heaven were well - fed and happy. What made this possible?

The souls in the Heaven demonstrated how they could achieve this feat. Each soul fed the one sitting opposite to him and they helped one other to eat food.

The story was contrary in the hell! Everyone was grumbling."Why should I feed him? Let him starve just the way I am starving!"

Heaven and Hell are not outside our minds. The selfish persons living only for ' I ' and ' My ' create a hell and live in it, while those who help the others around them create a heaven, and live in it. It is as simple as that!
 
#108. தவப்பயன்?


கடும் தவங்களை இயற்றி
அரும் சக்திகளைப் பெற்று,
அகங்காரம் கொண்டுவிட்ட
மகானிடம் வந்தான் ஒருவன்.

“ஐயா! தங்களால் செய்வதற்கு
இயலாதது ஏதுமில்லை அன்றோ?”
குறுநகையுடன் கூறினார் மகான்,
“வெறுமனே எதற்கு வெட்டிப்பேச்சு?

வேண்டுமானால் சோதியுங்கள்,
வேண்டும் விதங்களில் நீங்கள்!”
காட்டில் தோன்றியது ஒரு யானை;
“கொல்ல முடியுமா அந்த யானையை?”

கையால் ஜபித்த ஜலத்தை, யானை
மெய்யில் தெளித்ததும், கூக்குரலுடன்
மண்ணில் விழுந்து புரண்டபடியே
மாண்டே போய்விட்டது யானை!

“யானையைப் பிழைக்க வைக்கவும்
இயலுமா உங்களால், கூறுங்கள்!”
தெளித்த ஜலம் மேலே பட்டதுமே
தெளிவாய் எழுந்து நின்றது யானை!

பெருமையுடன் சிரிப்பவரிடம்,
அருமையான கேள்வி கேட்டார்,
“யானை இறந்து பிழைத்தால்
யாது பயன் உமக்கு? கூறும்!

இத்தனை கடும் தவத்தையும்
மொத்தமாக வீணடித்தீரே நீர்!
இறைவனுக்கு அர்ப்பணித்திருந்தால்,
இறையுடனேயே கலந்திருக்கலாமே!”

முகத்தில் அறைந்ததைப் போல
முதல் முறையாக உணர்ந்தார்;
வாழ்நாட்களை எல்லாவற்றையும்
வீண் நாட்கள் ஆக்கிவிட்ட தபஸ்வி!

வாழ்க வளமுடன்,
விசாலாக்ஷி ரமணி.
 
[FONT=comic sans ms,sans-serif]# 108. Miraculous powers.
[/FONT]

[FONT=comic sans ms,sans-serif]A man did severe tapas and gained several unusual powers. He became very proud of his powers.One day another man approached him and asked,"Revered sire! Can you perform miracles?"

The tapasvi replied, " You may test me in any way you deem fit.I can prove my special powers." The man now asked the tapasvi," Can you kill the elephant standing over there?"

The tapasvi after the utterance of a mantrA, threw some water on the elephant. It immediately fell down quite dead.

The man now asked the tapasvi," Can you bring back the elephant to life?"

After the utterance of another mantraa the tapasvi threw some water on the elephant and brought it back to life.

The man asked the tapasvi," What is the use of killing and bringing back to life an elephant, when you could have used your tapas for gaining mOkshA?".

The tapasvi felt sheepish for having wasted all his life in such a useless tapas.
[/FONT]
 
# 7. EYES...THE WINDOWS OF THE SOUL.



A window allows two-way traffics. The sight, sound and smell can travel into or out of the house. A person standing near the window can watch the people and the happenings inside the house.

Eyes are the windows of the soul. The light from the external world gets in through the eyes. They also allow somethings to spill out from inside the person.

The sweet innocence of a baby shows up in its eyes. The dreams and desires of a young woman are seen in her eyes. The lust for wealth and women shines in the eyes of some men. The compassion oozes from the eyes of a holy man. Cruelty drips from the eyes of a tiger. Fright swells up in the eyes of a deer.

The sparkling mischief in the eyes of a squirrel; the ignorance in the eyes of a lamb; the craftiness in the eyes of a jackal; the loyalty in the eyes of a dog; the pride in the eyes of a cat and the majesty in the eyes of an elephant are all self revealing and show us the nature of the animal as clear as a crystal.

Our inner most thoughts and desires light up our eyes and our face. The beauty and grace added to our personality by our noble thoughts cannot be replaced even by the finest make-up in the world.
 
#109. மாயையின் சக்தி.


“மாயையின் வயப்பட்டவர்களால்
மாயையை அறியவே முடியாது!”
கூறும் இறைவனிடம் நாரத முனிவர்
கூறினார்,”நானும் காணவேண்டுமே!”

நீண்ட நெடிய பயணம் சென்றனர்,
நீல வர்ணனும் நாரதரும் ஒருநாள்.
“நீர் வேட்கை மிகுந்து உள்ளது!
நீர் கொண்டு வாரும் நாரதரே!”

நீர் நிலையை அடைந்த நாரதர்;
நிகரற்ற ஓரழகியைக் கண்டார்.
அவளும் இன்சொல் பயிலவே,
அவரும் மதி மயங்கலானார் .

இருவரும் கூடி இன்புற்றிடவே,
பிறந்தன பலப் பல குழந்தைகள்.
கொடிய நோய் ஒன்று தோன்றியது;
நொடியில் மரணம் விளைவித்தது!

“வேறிடம் போவோம்” எனக் கூறி
வேகமாகக் குடும்பத்துடன் செல்ல,
பொங்கிய ஆற்று நீர் அனைவரையும்
எங்கோ இழுத்துச் சென்று விடவே,

தனித்து விடப்பட்ட நாரதர் கண்கள்
பனித்து அழுது புலம்பும் பொழுது,
“நீர் என்ன செய்து கொண்டுள்ளீர்?
நீர் கொண்டுவர இவ்வளவு நேரமா?”

“ஒரே நிமிடத்தில் இத்தனையும்
ஒருசேர நிகழ்ந்தனவா, இறைவா?
உன் மாயைக்கு ஒரு நமஸ்காரம்!
உனக்கு ஒரு கோடி நமஸ்காரம்!

மாயையை என்னிடம் நெருங்கிவிட,
மறந்தும் கூட நீ அனுமதியாதே!
மானிடர்கள் படும் துன்பங்கள்,
மாதவா! மலைப்பூட்டுதே!” என்றார்.

வாழ்க வளமுடன்,
விசாலாக்ஷி ரமணி.
 
# 109. The power of MAYA.





Lord NArAyanA said to nAradA," No one can recognize MAyA, while he was under its influence." nAradA wanted to witness the power of mAyA.

They both went on a long journey. Lord NArAyanA became very thirsty and requested nAradA to fetch some water to drink.

nAradA went to a pond to fetch some water. He met an enchantingly beautiful girl there and fell in love with her. They got married and begot many children.

A strange disease started spreading in their country, killing everyone affected by it. nAradA and family tried to escape the disease by going off to a different city.

On the way a flash flood dragged away everyone except nAradA. He sat weeping bitter tears. At that point Lord Narayana asked him,"Why do you take such a long time to fetch water?

Only then nAradA realized that the entire drama has taken place in less than a minute! Such is the power of mAyA!

nAradA exclaimed to the Lord, " The power of mAyA is really frightening! Poor humans live in mAyA all their lives. OH Lord! never ever subject me to your mAyA, I beg of you" .
 
# 8. FOOD - THE FUEL TO THE BODY.



"You become THAT about which you keep on thinking"

"That becomes you which you keep on eating."

Nothing can be truer than these two statements. Our body is built out of what we eat and out mind too is dependent of the food we eat.

Sweet, juicy, tasty food pleases the stomach of the eater. It gets easily digested and the stomach is also happy. The healthy, simple and nutritious food develops the 'S'Antha swabAvam" in a person or the 'SAtvic temperament.'

Food which is too hot, too salty, too sour, too bitter and too spicy develops the 'RAjasa swabAvam' or the hyperactive temperament.

Stale food, spoiled food, food that has been cooked several hours ago, food which has got dried and lost all the essence will develop 'TAmasic swabAvam' and a dull and lazy temperament.

'ThAmasan' is immersed deep in ignorance and throws away his invaluble janma as a human being in waste. The 'RAjasan" is hyperactive and perfroms more and more 'kAmya karmAs' and get bound in the endless cycle of births and deaths.

'Satvan' develops the s'Antha bhAvam and climbs the ladder of 'sAdanA' to acquire 'GnAnam' and then finally liberation or 'Mukthi'.

It is best to avoid food with intense tastes as well as the spoiled and stale food.

It is good to stay away from smoking and drinking. Healthy eating habits of healthy food gives us a healthy body and a healthy mind. Healthy thoughts and healthy life automatically follow these.
 
#110. யார் துறவி?





உலகினைத் துறந்தனர் இருவர்;
உறவில் கணவன் மனைவியர்.
கானகம் ஒன்றில் இருவரும்
ஏகும்போது கண்டான் கணவன்,

மின்னும் வைரக்கல் ஒன்றை!
என்ன ஒளிக் கற்றைகள், ஆஹா!
பின்னே வரும் மனைவி அந்த
மின்னும் வைரத்தைக் கண்டால்,

இன்னும் வைராக்கியம் பெறாமல்
என்ன சொல்வாளோ? செய்வாளோ?
பெண் மனதில் ஆசை வைரத்துக்கும்,
பொன்னுக்கும் மறைந்து விடுமா?

நொடியில் குனித்து எடுத்தவன்,
உடையில் மறைப்போமா அல்லது
மண்ணில் புதைப்போமா அதைக்
கண்ணுக்குத் தெரியாமல், என்று

தவிக்கும் போது மனைவி கேட்டாள்,
தலையில் ஓங்கி அடித்தாற்போல,
“சிறு கல் ஒன்றையும், வைரத்தையும்
ஒரு போல் எண்ண முடியாத நீங்கள்

சந்நியாசி ஆக விரும்புவானேன்?
சம்சாரத்தை வீணே துறப்பானேன்?”
“என்னைக் காட்டிலும், ஒரு காலத்தில்
பொன்னை விரும்பிய பெண்ணே மேல்!”

வாழ்க வளமுடன்.
விசாலாக்ஷி ரமணி.
 
[FONT=comic sans ms,sans-serif]# 110. Who was the real sanyAsi?

[/FONT]

[FONT=comic sans ms,sans-serif]

A husband and wife had renounced the world and become sanyaasis. One day they walked through a forest. The man saw a sparkling diamond and was afraid that his wife may lose her vairAgyam and wish to possess it.

So he quickly picked it up wishing to hide it somewhere or bury it before she sees it.

But the wife had already seen what he was trying to do and asked him, "If you can still differentiate a diamond from a pebble, why did you have to become a sanyAsi in the first place?

The man felt ashamed since the woman who had once loved gold and diamonds-before becoming a sanyAsi-had a better vairAgyam than himself.
[/FONT]
 
# 9. FOOD FOR THOUGHTS.




For a human body to function properly, it needs food, work and rest. It is exactly the same with a human mind also.
The food for the intellect is the vast knowledge stored in the form of books. The work of the intellect is the thought process. The rest is given to the mind in the form of DhyAnam and mounam. The purpose of intellect is to come out of delusion.

Even if we starve for one day, our body undergoes several changes. The same thing is true of our mind and intellect. Yet how many of us offer food for the mind daily, the way we do for our body?

Reading is the best way of acquiring knowledge. Listening is also equally effective since it benefits those people who can't read or don't know how to read. How many great mahAtmAs, geniuses, thinkers, philosophers, gnAnis and AchArYAs have registered their invaluable thoughts in the form of books! We can not even hope to be able to read then in one human janmA!

We have time to spare for everything - except reading! Even if all the sAram of these books is extracted and offered in a silver cup, people refuse to be spoon-fed!

Most people spend their time in watching mega serials, talk shows, soap Opera and in reading / watching news channels.
They can always manage time for watching a movie and talking about their unfortunate neighbors!

If a room is filled with garbage, who will ever enter it? If the mind is filled with filth no noble thoughts can enter it. If all the filth is thrown out and the mind is kept clean, only then knowledge will enter into it and noble thoughts will emerge from it.
 
#111. யார் யாசகன்?


குருகுலம் ஒன்றை நடத்திய
குருவுக்கு தேவை செல்வம்;
சென்றார் அரசனிடம் அவர்
செல்வம் பெற எண்ணியபடி.

அரசன் பூஜையில் அமர்ந்து,
பரம பக்தியுடன் இறைவனை
அர்ச்சனை செய்ததும், பின்னர்
அவனை இறைஞ்சியதும் கேட்டது.

குரு வெளியே போகலானார்,
சிரித்தபடியே தனக்குள்ளேயே.
குருவைத் தடுத்து நிறுத்தினான்,
அரசன் மிகவும் திகைப்படைந்து!

“வந்த விஷயத்தை நீங்கள்
எந்த முறையிலும் சொல்லாமல்
சென்றால் எப்படி?” என்று மேலும்
மன்றாடிக் கேட்டுக் கொள்ளவே,

குறு நகை புரிந்தார் அந்த குரு;
புரியாத அரசன் திகைத்தான்!
நடந்ததை அவர் கூறியபோது,
மடமையை அவன் உணர்ந்தான்!

“குருகுலம் நடத்த உன்னிடம்
பொருள் பெறவேண்டி வந்தேன்;
பொருள் பெற வேண்டி, நீயே
இறைவனிடம் யாசித்தாய்!

ஒரு யாசகனை நாடி வந்து,
ஒரு யாசகன் என்ன கேட்பது?
உன்னிடம் கேட்பதைவிடவும்
உலகை ஆள்பவனிடம் கேட்பேன்”

இவர்களுள் யார் நிஜ யாசகன்?
அரசனா அல்லது அந்த குருவா?
இறைவன் முன்பு இங்கு வாழும்
அனைவருமே நிஜ யாசகர்களே!

வாழ்க வளமுடன்,
விசாலாக்ஷி ரமணி.
 
[FONT=comic sans ms,sans-serif]# 111. Who is the real yAchakan?

[/FONT]

[FONT=comic sans ms,sans-serif]
A guru needed money to run his gurukulam and approached a king to get a fat donation.The king was in his pUjA and the guru heard him beg for money and other riches from God - for running the country's administration well.

The guru smiled when he heard the king's prayers decided to go away. When the king learned that the Guru was leaving even without meeting him, he hurriedly stopped the Guru.

The king asked him the purpose of his visit and the guru said," There is no point in one beggar begging from another beggar. I would rather beg directly from God!"

Who is the real yAchakan...the guru or the king?

We are all yAchakans when we stand in front of God-the bestower of everything we seek from Him!
[/FONT]
 
# 10. IN THE CHATHUR YUGAMS...



In every eon or yugam, there are different sets of rules, yukti, budhdhi and sakthi.

In the first yuga called 'satya yugam,' the good people and the wicked ones lived on different land masses. They had no need to meet each other or interact with each other for any reason whatever!

In the second yugam called ' trEtA yugam,' the good and the wicked people lived on the same land but in different countries like RAmA and RAvanA did. The asurAs and humans interacted freely for different reasons.

In the third yugam called ' dhwApara yugam,' the good and the wicked people were born in the same land, in the same country and in the same family as close relatives. Yet they hated each other and wanted to destroy each other as the pAndavAs and kouravAs did.

The fourth yugam called 'kali yugam,' is unmatched since the goodness and wickedness is found in the mind of every person. Man has become his own enemy! There is no need to go to a different land, or a different country or a different house . A constant battle is going on every mind between the good and the evil!

Will the Good overcome the Evil or will it get defeated?

The good fortune and bad fortune we suffer is not given to us by anyone other than ourselves. If the goodness in our mind conquers evil, good fortune follows us. If the evil emerges victorious, then bad fortune will haunt us .
 

Latest ads

Back
Top