I deliberately called this thread such and not 'tamil brahmin' for obvious reasons.
Ours is the community that produced Kalki, T Janakiraman, Chandilyan, LSR, Rajaji, Deepam Parthasarathy....and maybe hundreds more in the mid to late 20th century. Sujatha being the last of this illustrious crowd, in my opinion.
Today's tamil writer group, the young ones are a very vigorous group and I occassionally peep into it. Well represented across castes and religions, both sexes, the notable absentee among them is the tamil brahmin.
Often wondered about it. But never thought deeply enough. Till today, when I came across this blog, doing more than a passing comment on this phenomenon.
Throughout the article, the article compares the status of today's tamil brahmin youngsters to that of other communities, and wonders if their urbanization and absence of village roots has something to do with it. Myself included, I have been a Madras person all my life.
The author ends the blog with this... பெரும்பாலும் வேலையும்,காதலும்,திருமணமும், குடும்ப அமைப்பும்,சமூக அமைப்பும் அது சார்ந்த சிக்கல்களும் கேள்விகளும்தான் நம்மை எழுத வைக்கிறது.இதை சார்ந்த எந்த சிக்கலும் இன்றைய பிராமண இளைஞர்களுக்கு இல்லை.சின்னச்சின்ன நெருக்கடிகளை அவர்கள் தங்களுக்கு சாத்தியமான கலைகள் மூலம் கடந்து செல்கிறார்கள்.ஒருவர் எல்லா வகையிலும் செளகரியமாக மகிழ்ச்சியாக இருந்துக்கொண்டு இலக்கிய நூல்களை உருவாக்க முடியுமா.முடியாது என்று தான் நினைக்கிறேன்.
Are our youngsters that satisfied with life, that the patronage of arts (carnatic music mainly?) good enough to make them complacent? Is the necessary sorrow, agony, loneliness, sadness and such deep feelings, which are the key to creativity, lacking in the urban tamil brahmin youth of today?
I don't know.
Ours is the community that produced Kalki, T Janakiraman, Chandilyan, LSR, Rajaji, Deepam Parthasarathy....and maybe hundreds more in the mid to late 20th century. Sujatha being the last of this illustrious crowd, in my opinion.
Today's tamil writer group, the young ones are a very vigorous group and I occassionally peep into it. Well represented across castes and religions, both sexes, the notable absentee among them is the tamil brahmin.
Often wondered about it. But never thought deeply enough. Till today, when I came across this blog, doing more than a passing comment on this phenomenon.
Throughout the article, the article compares the status of today's tamil brahmin youngsters to that of other communities, and wonders if their urbanization and absence of village roots has something to do with it. Myself included, I have been a Madras person all my life.
The author ends the blog with this... பெரும்பாலும் வேலையும்,காதலும்,திருமணமும், குடும்ப அமைப்பும்,சமூக அமைப்பும் அது சார்ந்த சிக்கல்களும் கேள்விகளும்தான் நம்மை எழுத வைக்கிறது.இதை சார்ந்த எந்த சிக்கலும் இன்றைய பிராமண இளைஞர்களுக்கு இல்லை.சின்னச்சின்ன நெருக்கடிகளை அவர்கள் தங்களுக்கு சாத்தியமான கலைகள் மூலம் கடந்து செல்கிறார்கள்.ஒருவர் எல்லா வகையிலும் செளகரியமாக மகிழ்ச்சியாக இருந்துக்கொண்டு இலக்கிய நூல்களை உருவாக்க முடியுமா.முடியாது என்று தான் நினைக்கிறேன்.
Are our youngsters that satisfied with life, that the patronage of arts (carnatic music mainly?) good enough to make them complacent? Is the necessary sorrow, agony, loneliness, sadness and such deep feelings, which are the key to creativity, lacking in the urban tamil brahmin youth of today?
I don't know.