• Welcome to Tamil Brahmins forums.

    You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our Free Brahmin Community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today!

    If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us.

A poem a day to keep all agonies away!

Visalakshi Ramani

Well-known member
#202. "நான் யார்?"

அடையலாம் நாம் பரிபூர்ண ஆத்ம ஞானத்தை,
அடைந்தால் "நான் யார்?" என்பதன் விடையை!

இளம் வாலிபன் ஆக இருந்தான் ஒரு சீடன்;
உளம் நிலை பெறவில்லை ஞானத் தேடலுக்கு!

உணர்ந்தார் குரு நாதர் இந்த உண்மையை;
உணர்ந்து கொண்டார் என்ன செய்வதென!

இருக்கச் செய்தார் அவனை நந்த வனத்தில் ;
இருக்கச் செய்தார் ஓர் அழகியை அவனுடன்.

இருந்தனர் இருவரும் இன்ப உலகத்தில்;
நீந்தினர் இருவரும் இன்ப வெள்ளத்தில்.

வந்தார் குருநாதர் மீண்டும் ஒருமுறை;
வினவினார், "வேறு எதுவும் தேவையா?"

"இன்பமாக உள்ளோம் யாம் உம் தயவால்;
இனித் தேவை என்பது எதுவும் இல்லை!"

வினவினார் குருநாதர், "இது என்ன கூறு?"
விடை தந்தான், " இது சியாமாவின் கை !"

வினவினார் குருநாதர், "இவை என்ன கூறு?"
விடை தந்தான், " இவை சியாமாவின் கண்கள்!"

தொடர்ந்தன கேள்விகள் மேலும் மேலும்;
தொடர்ந்து காது, மூக்கு, வாய், முகம் பற்றி !

பொறி தட்டியது சீடன் மனத்தில் ஓர் ஐயம்;
அறிய வேண்டும் இந்த சியாமா யார் என்பதை!

"குருவே கூறுவீரா இந்த சியாமா யார் என்பதை?"
அருளுடன் அழைத்துச் சென்றார் குருநாதர் அவனை.

தயார் ஆகிவிட்டான் சீடன் ஆத்ம விசாரத்துக்கு;
தருணம் இதுவே தமது போதனையைத் துவக்க.

வாழ்க வளமுடன், விசாலாக்ஷி ரமணி
 

Visalakshi Ramani

Well-known member
202. "Who Am I ?"

One can acquire the True Knowledge about Self - once one knows the answer for this soul searching question "Who am I?"

One of the disciples of a famous Guru was a very young man. He had not become mature enough for the true knowledge about Self. So the Guru decided to wait till he was mature enough for the spiritual quest.

He took the young man to a beautiful garden. He gave a lovely maiden ShyAmA a his constant companion and went away. The two young things fell in love with each other madly and they started living a very happy and contented life in the garden.

The Guru returned after some days and asked him, "Do you need anything more to make your happiness complete?" The young man replied ,"We are very happy by your grace. We do not need anything else to make our life complete!"

Now the Guru pointed to ShyAmA's hand and asked the young disciple what it was. The young man replied that it was ShyAmA's hand. Now the Guru pointed out to her eyes and repeated his question. The disciple replied that they were ShyAmA's eyes.

The questions continued about ShyAmA's ear, nose, mouth and face. The young disciple replied that they were ShyAma's ear, nose, mouth and face. He could not help wondering "Who is this ShyAma to whom all these things belong to! I must know the truth about this ShyAmA!"

Now he begged his Guru,"Sire will you please enlighten me as to who this ShyAmA is?"

Guru realised that the disciple had become mature enough for the spiritual quest. So he took him aside to start teaching him the path leading to the true knowledge about Self!
 

Visalakshi Ramani

Well-known member
203. ஜீவாத்மா, பரமாத்மா

ஜீவாத்மா வெறும் பூஜ்யம் எனில் பரமாத்மா பரிபூரணன்.
ஜீவாத்மா பெறும் மதிப்பு, பரமாத்மாவை அடைந்த பின்பு.

விளக்கு ஜீவாத்மா எனில் எண்ணெய் ஆகும் பரமாத்மா
விளக்கு எரியாது நொடிப் பொழுதும் எண்ணெய் இன்றி!

ஜீவாத்மா இரும்பு எனில் ஒரு காந்தம் ஆகும் பரமாத்மா;
ஜீவாத்மாயை மூடி இருப்பது மாயை என்னும் களிமண்.

மண்ணைக் கழுவினால் மட்டுமே காந்தம் செயல்படும்!
மாயையை அகற்றினால் மட்டுமே இறை செயல்படும் !

பந்தப் பட்ட சிறிய ஆத்மா ஆகும் ஜீவாத்மா;
பந்தப் படாத பெரிய ஆத்மா ஆகும் பரமாத்மா.

விஷய சுகங்களை அனுபவிப்பது ஜீவாத்மா;
விஷய சுகங்களுக்கு அப்பாற்பட்டது பரமாத்மா.

நீர்க் குமிழ் போல் தோன்றி மறைவது ஜீவாத்மா;
நீரோட்டமாக என்றும் நிலைத்து நிற்பது பரமாத்மா.

அலைகள் போலத் தோன்றி மறைவது ஜீவாத்மா;
நிலையாக மாற்றமே இன்றி இருப்பது பரமாத்மா.

ஜீவாத்மா சார்ந்து நிற்கும் அந்தப் பரமாத்மாவை;
ஜீவாத்மாவைச் சார்வதில்லை அந்தப் பரமாத்மா .

தோற்றமும், மறைவும் உடையது ஜீவாத்மா ;
தோற்றமும், மறைவும் இல்லாதது பரமாத்மா.

சச்சிதானந்த ரூபத்தை இழந்தவன் ஜீவாத்மா;
சச்சிதானந்த ரூபத்தை உடையவன் பரமாத்மா.

நிறத்தால் வேறுபடும் தலையணைகள் ஜீவாத்மா;
நிரப்பும் பஞ்சு போன்று மிகத் தூயவன் பரமாத்மா.

குணங்களால் வேறுபட்டு மாறுபடுவது ஜீவாத்மா;
குணங்களை முற்றும் கடந்து நிற்பது பரமாத்மா .

குறைந்த அறிவினை உடையவன் ஜீவாத்மா;
நிறைந்த அறிவினை உடையவன் பரமாத்மா.

குறைந்த திறமையை உடையவன் ஜீவாத்மா;
செறிந்த திறமையை உடையவன் பரமாத்மா .

எல்லைகளுக்கு உட்பட்டு நிற்பவன் ஜீவாத்மா ;
எல்லைகளைக் கடந்து நிற்பவன் தூயபரமாத்மா.

அனைத்தையும் கடந்து நிற்பதால் அவன் கடவுள்!
அனைத்திற்கும் அப்பாற்பட்டதால் அவன் கடவுள்!

வாழ்க வளமுடன், விசாலாக்ஷி ரமணி
 

Visalakshi Ramani

Well-known member
203. JeevAthma vs ParamAthma

JeevAthma is a zero and gets its value only when it stands behind ParamAtma. JeevAthma is a lamp while ParamAthma is the oil in the lamp. If JeevAthma is a piece of iron then ParamAthma is a magnet. The clay covering the iron piece is the mAya. When the clay is washed away the magnet can attract the iron. When the mAya is removed ParamAthma can be realised by the JeevAthma

JeevAthma is in bongdage while ParamAthma is not in any kind of bondage. JeevAthma enjoys the sensual pleasures while ParamAthma refrains from any kind of sensual enjoyment. JeevAthma is like a flimsy bubble in water but ParamAthma is the water from which the bubbles are formed. JeevAthma appears and disappears like the waves in an ocean. ParamAthma does not appear or disappear and is constant and unchanging as the deep ocean.

JeevAthma depends on ParamAthma for its very existence. ParamAthma does not depend on anything or anyone at anytime. JeevAthma has a beginning and and end. ParamAthma has neither a beginning nor an end.

JeevAthma has lost its sath-chith-Anandha-swaroopm but ParamAthma never ever loses it. JeevAthmas differ in their colors like the pillows made of different materials. But ParamAthma remains the same as the cotton that fills up the pillows. JeevAthmas differ by their qualities and attributes. ParamAthma is beyond qualities and attributes.

JeevAthma has limited knowledge but ParamAthma has unlimited knowledge. JeevAthma has limited power but ParamAthma has unlimited power. JeevAthma has boundaries but ParamAthma has transcended all boundaries.
 

Follow Tamil Brahmins on Social Media

Latest posts

Top